Boller yeesss super boller



 Fikk en amazing bolle til enderlig 


500 gram sempermix + 1 dl jytemel blå Ingebjørg anbefaler droppe jytemel kun bruke semper så hvis du vil ha boller som du bruker flere dager bruk 1 dl semper istede gor blå jytemel

30 gram sukker

1 egg

3.5 dl lunka melk

1 pk tørrgjær

1ts bakepulver

1 ts kardemomme 

120 gram smør i terninger 


Bland slt det tørre og bland så i melken la det gå noen min 

Ta så i ca 1/2 dl jytemel

Bland så i smør terninger og ha på maskinen ca 8-10 min til alt er godt blandet


Hev så deigen i en time

Ta resten av jyttmelet på bake platen og kna det inn i deigen bruk mere hvis trengs 

Skal kan rulles ut som vanlige boller 

Legg så på plate og la heve i 45 min

Set ovnen på 225 grader over og undervarme 

Pensle vispet egg på de 

Steik så ca 7 minutter 

Voila supre boller

Tusen rakk til ingebjørg som ga meg oppskrift jeg halverte og tilpasset min egen mengde da jeg liker best å bake ut med blå jytemel 

Skal prøve de med krem når kalde 

Bilder og filmer under kor fin den er








Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

snart er det Jul og det betyr mye som frister for de små med cøliaki

Smultringer

Boller Tangzhong metoden